"Törsk, potäter och sös"
Måndagar i skolan plågar en faktiskt på riktigt. Jag förstår inte varför allt går så jävla segt, men det är väl så för alla antar jag. Det har ju knappt blivit nån sömn under helgen heller så det var grymt jobbigt att ta sig ur sängen imorses. Tur att man har studiedag imorgon så man kan ta igen det, hea hea. Well, vi började dagen med att ha nationellt prov i svenska. Jag hade kunnat skriva mycket bättre än vad jag gjorde, men hade helt enkelt ingen ork till att lägga ner tid på det så det fick bli som det blev. Bara att hålla tummarna för att det inte blev nån råflopp. Fortsatte med lite engelska och avslutade med pyskologi. Himla seg kurs det där, men det får väl gå. Idag var det ganska intressant faktiskt så jag överlevde.

Frida: Ååååh, jag är så jävla hongrig.
Jag och Amanda: Haha, jag med..
Frida: Tänk er törsk, potäter och sös nu.
Jag: Nä men prata inte om sånt..
Amanda: Det är sketgött ju!
Jag: Just därför..
Frida: Mamma brukar göra nån jävla sös med räker i till det. Helvete va gött det är.

Det var inte förrens idag, precis efter detta samtalet, som det slog mig hur roligt det måste låta när vi pratar. But hey, visst är det så att man ska vara stolt över sin dialekt? Finns ju ingen anledning att inte prata västgötska när man bor i Falköping. Jag tycker att vi är charmiga iallafall..

Om en liten stund ska jag slå en pling till bebby och sen ska jag åka hem till mamma. Jag ber till Jesus att det står god mat på köksbordet, annars kommer jag gå under. Resten av kvällen lär bli chillidill, vilket är jääävligt behövligt efter helgens bravader. (Jag har alltid undrat vad det ordet betyder på riktigt. Får nog kolla upp det).
#1 - frida

det är ju våran dialekt som gör oss till människor emma;)

#2 - Emma

Hahaha, ja det är nog så :D