2011-11-29

1. Har du någon hemsk ovana? Nä, dom gjorde jag mig av med för några år sen. Vilka ovanor jag hade orkar jag inte dra upp. Sök i arkivet, det står säkert där!
2. Bästa konserten du varit på? The Sounds på Peace and Love var riktigt bra. Fast alla gånger med Håkan live på Liseberg slår nog faktiskt det mesta.
3. Något "bus" du gjorde som barn? Jag vet inte hur många gånger jag målade "morrhår" i ansiktet på min lillebror med tuschpennor och sen påstod att han hade sagt att han ville se ut som en katt. I övrigt var jag nog ganska snäll.
4. Fick du IG i något ämne i gymansiebetyget? Yes, två stycken: datakunskap och naturkunskap. Värdelösa ämnen, om ni frågar mig.
5. Skulle du skönhetsoperera dig om du erbjöds gratis ingrepp? Jag vet inte. Fast med tanke på att min käkoperation jag gjorde för några år klassades som en gratis skönhetsoperation så har jag ju i och för sig redan gjort det, och jag tror inte att jag vill uppleva den smärtan igen. Man får väl vara nöjd med den man är!
6. Vad handlade din senaste dröm om som du minns? Att jag var på jobbet och varenda barn runt omkring mig skrek. (Jag har ju haft mer underhållande drömmar, om man säger så).
7. Skulle du kunna tänka dig att adoptera ett barn? En alldeles för seriös fråga för min smak. PASS PÅ DEN!
8. Reser du dig för gamla/gravida på bussen? Jag åker ju aldrig buss, men hade jag gjort det är det väl självklart.
9. Tre saker du alltid bär med dig? Inga speciella saker, jag är ju kanske inte tjejen med störst koll i världen heller. Jag citerar min mor: "Hade inte räva suttit fast hade du fan i mig glömt den också".
10. Har du någon gång som vuxen sårat någon avsiktligt? Då kommer vi till den första frågan: Har jag ens blivit vuxen? Och om vi nu väljer att kalla mig för det, så blir väl svaret ja. Alla är vi elaka ibland. Det är mänskligt.
11. När gjorde du något fint för dig själv senast? I lördags tillät jag tydligen mig själv att köpa så mycket cider och mojito till mig själv att det egentligen hade räckt till hela Boggan. Generöst av dig Emma!
12. Har du någon gång pajat en vara i en affär utan att säga till? Haha, ja. Men alltså.. kan väl säga så här: med den storleken jag har på rumpan är det inte alltid lätt att se med bara ögat vilka byxor som passar eller inte. En och annan knapp eller dragkedja har man väl förstört. BUSIGT.
13. Pratar du med dig själv? Att prata med sig själv är det bästa. Man får alltid kloka svar tillbaks.
14. Vilken skådespelare borde spela dig om det gjordes en film om ditt liv? Jag vet inte, det är väl bara att ta någon blondin? Joel Kinnaman hade dock gärna fått dela huvudrollen med mig.
15. Vem utanför din familj känner dig allra bäst? Höggan och Ida. ♥
16. Ditt favorituttryck just nu? För en gångs skull i hela mitt liv har jag inte fastnat vid något speciellt. Detta är historiskt, mina vänner.
17. Tycker du om ditt jobb/din pågående utbildning? Ja. Jag tycker om mitt jobb även fast jag får mat kletat i både håret och på kläderna och även fast får höra "Emma, jag ska bajsa dig i ögat" nästan varenda dag. Här har ni en som nöjer sig med det mesta!
18. När blev du rädd senast? Igår morses när jag var på väg till jobbet och en jävla cepejävel, rent ut sagt, stod bakom en buske som jag gick förbi. Luva hade han dessutom. Ni förstår ju själva? En gubbe med luva bakom en buske när det är svinmörkt och inte en jävel i närheten.
19. Berätta tre saker om dig själv som inte alla vet: Det känns som att ni vet allt? Att jag inte har cyklat på typ sex år bara för att Höggan och jag vurpade en gång. Eller att jag bara äter kanterna på rostmackor när jag är uttråkad. Och att jag är ironisk väldigt ofta borde ni ha märkt, iallafall ni som har hängt här ett tag. Äh! Är det något ni undrar får ni väl fråga.


#1 - clara

snor den :) thx!