Sånt som gör hjärtat varmt


Jag jobbar på förskola för att det är något jag brinner för och för det mesta är det fantastiskt och superkul. Men det finns också dagar som är jäkligt tuffa, som verkligen suger all energi ur en och då man tänker att jag skiter i detta nu för jag har varken tålamod eller någon lust kvar längre. Jag skulle ljuga om jag påstod något annat. Det är ett krävande jobb. Jag ska finnas där, åtta timmar om dagen, och på något sätt försöka vara en ersättare/jävligt bra reserv åt mamma och pappa, barnens allra största trygghet. Och jag ska också få föräldrarna att känna i princip likadant. Att jag är en trygg person som går att lita på. Att jag är någon dom vill lämna det viktigaste dom har hos.  

Så som sagt, jag älskar verkligen mitt jobb och jag skulle faktiskt inte kunna tänka mig att göra något annat. Men åh, vad glad man blir när man känner sig uppskattad! Vi har fått så mycket fina ord och små presenter dagarna innan jul och det värmer verkligen i hjärtat.