Visste du...
att jag vill att klockan ska ticka på lite snabbare denna afton så att jag inte behöver vara ensam hemma mer.
att min senaste kyss var en väldigt mysig fyllekyss i vår hiss som fick mig att känna mig alldeles nykär.
att jag lyssnar mycket på låtarna som finns med i filmen Frost.
att jag funderar på så himla mycket olika saker hela dagarna bara för att jag är en riktig grubblare.
att jag pratar lite mindre västgötska nu än vad jag gjorde förr.
att jag inte gillar att prova på nya saker, mest för att jag hatar att göra fel.
att min första riktiga kyss med Jesper var hemma i hans soffa.
att jag avskyr när folk smaskar. 
att kärlek är kanske inte alltid massa rosa fluff fluff.
att jag gillar godis, att skratta och hårbottensmassage mest av allt.
att jag alltid kommer att vara så himla tacksam för att jag har världens bästa mamma.
att sist jag grät stod jag och väntade på tunnelbanan.
att min mobiltelefon är en utav mina allra käraste ägodelar.
att när jag vaknar på morgonen vill jag för det mesta sova ännu mer.
att innan jag går och lägger mig måste jag kissa tre gånger innan jag stoppar i mina öronproppar och lägger en t-shirt över ögonen.
att imorgon kommer jag åka in till stan och ta en väldigt efterlängtad lunch med Ida.
att jag hoppas på att den sista månaden innan jul går i en rasande fart.
att jag verkligen vill vissa saker väldigt mycket men det är inget jag vill berätta för er just nu.
  
#1 - Anna

Vilken tur att det finns öronproppar. Det är så skönt att plugga in öronpropparna djupt i öronen när man gå och lägger sig och verkligen höra hur omvärlden stängs ute. Sover själv jämt med öronproppar då jag har svårt att somna med störande ljud om kring mig och sover väldigt lätt. Vaknar av minsta lilla ljud om jag inte har propparna på mig. Har du något bra tips på öronproppar att sova med?

Svar: Likadant med mig, behöver ha knäpptyst för att jag ska kunna somna, så prisa öronproppar! Jag använder några från Apoteket som är gjorda av typ gelé/silikon. Kan inte ha några andra då jag tydligen har sjukligt små öron, och denna sorten formar sig perfekt efter öronen.
Emma Alfsson

#2 - Anna

Tack för tipset. De öronpropparna ska jag verkligen ta och testa. Jag har också rätt små öron och brukar har problem att få in vanliga öronproppar. Dock brukar de sitta hur bra som helst när jag väl har fått in dem riktigt djup i öronen. Silikonpropparna verkar dock hur sköna som helt när de formar sig efter öronen. Sitter propparna bra så känns det ju som om det kommer att dämpa med dessutom. Vanliga skumproppar som sitter dåligt tycker jag inte gör någon skillnad alls. Enda som händer är att man hör sina egna andetag tydligare vilket är rätt störande när man ska sova.

#3 - Louise

Köp en ögonmask;)

Svar: Hade funderingar på det för ett par år sen, men tycker att en t-shirt är bättre då jag kan täcka över öronen med den också så den stänger ute lite ljud som eventuellt kan ta sig förbi mina öronproppar, haha.
Emma Alfsson