FOR THE FIRST TIME IN FOREVER

Hej från allas eder tiger i sin bästa pose. 

Vill med denna bild egentligen mest visa er, förutom mitt allra snyggaste jag, att jag för fösta gången någonsin sitter i nya lyan med gamle laptopen i knät. Det har ju inte direkt kryllat av uppdateringar här det senaste och det är för att jag hatar att blogga från mobilen. Men nu! Nu har vi äntligen äntligen äntligen ett litet intranät i vårt lilla hem, så nu schö' vi!
 
Undrar mest vad det har varit med vädret idag? Riktigt spännande att skriva ett helt inlägg om vädret, jag vet, men helt seriöst? Vad hände egentligen? Snorkallt imorses då jag gick till jobbet. Solen sken sitt allra starkaste när vi skulle äta frulle så jag drog ner varenda rullgardin. En kvart senare kommer en kollega och frågar varför vi sitter i mörkret och äter. Då spöregnar det tydligen ute. Stannar inne en stund med alla barn för att vänta ut skiten. Sen skiner solen igen och vi klär på oss och går en promenad till skogen. Hinner vara ute en timme innan det börjar regna. Går tillbaka mot förskolan och på en sekund börjar det att hagla? En annan småsprang och ville in fortare än kvickt samtidigt som barnen satte sig och började leka i sandlådan när vi kommit in på gården. Eh, japp... Ett kort uppehåll efter det och tio minuter senare kikar vi ut genom fönstret och då SNÖAR det tydligen? Kan lova er att mitt psyke kröp ihop i fosterställning och hulkgrät samtidigt som barnen tjoade glatt att åh vad dom älskar snö. 
 
Ut över detta är det ganska tomt på viktig information. Jag tänkte dra igång min gamla spotifylista som jag inte kunnat lyssna på sedan flytten och njuta lite av dom gamla Frost-dängorna innan jag, med lite skräckblandad förtjusning, kryper ner ordentligt i soffan alldeles ensam. Jeppe jobbar nämligen kväll för första gången på en evighet.