HEJ PÅ ER!
 
Söndag igen och ännu en vecka som lider mot sitt slut. Har svårt att förstå hur snabbt en vecka faktiskt går, men det är väl skönt på ett sätt också. Satt och kikade i min kalender här om dagen och insåg att det bara är tio veckor kvar till semestern till exempel. Tio veckor som antagligen kommer kännas som en hel evighet många mornar framöver då ögonen blöder av trötthet, men ändå. Det kommer antagligen bara säga pang och så står en där i lägenheten, en varm och solig sommardag, och torkar valpbajs från köksgolvet. Om vi nu ska köpa oss en hund det vill säga, vi har ju inte riktigt bestämt oss än. Eller så har vi bestämt oss, bara det att jag är så jävla nojjig och som vanligt vill att allt ska vara planerat in i den minsta lilla detalj som går och ser kanske vissa nackdelar som egentligen inte finns? Jag vet inte. Kanske att en är något överdramatisk och alldeles för mesig många gånger men hämtar en hem en sån där liten pälsboll vill en ju givetvis att den inte ska ha det annat än bäst.
 
Annars har det väl inte hänt något överdrivet spännande idag. Imorses fick jag tummen ur och deklarerade! En hade ju kunnat hoppats på att få tillbaka lite mer än en femhundring, men en kan kanske inte dra hem storvinsten varje år. Sen åkte jag hem till mormor & morfar och tog en fika där innan jag, mamma & mormor stack iväg och shoppade lite. Bestämde senast igår tilllsammans med Jesper att det inte skulle handlas massa onödigt denna månaden då våra inkomster var långt ifrån vad dom brukar pga. flytt och byte av jobb osv. Extra bra prioriterat av mig med andra ord att åka och köpa bland annat en svart dalahäst, sex stycken whiskeyglas och tre örngott. Eh, japp...
 
Vet ni vad förresten? Jag gjorde gröt på jobbet i fredags igen och den blev fan i mig bra! Kände seriöst en mindre klump av ångest i magen då jag först vred på spisen men den försvann ganska snabbt då jag faktiskt insåg att gröten såg ok ut. "Har du något hemligt knep eller? Gröten blev jättegod!" sa en kollega. Vet dock inte om hen sa så för att ge mig en liten extra egoboost eller om det faktiskt var sant. Kul iallafall att en slipper gå och må dåligt över't fram tills nästa gång en ska göra frukost.
 
Plus med kommande vecka:
♦ Arbetsveckan är bara fyra dagar lång.
♦ På onsdag kommer vi äntligen ha internet hemma!!!
♦ Jesper är ledig hela helgen. HIPP HURRA!