PROBLEM SOLVED
Ni kan kalla mig tjejen med självdiciplin. Eller kanske inte, men i fredags efter att jag skrivit mitt inlägg om min trasiga kamera så fick jag åtminstone självdiciplin för en kort sekund och kontaktade Apple. Provade först att ringa dit men hade tydligen inte rätt nummer. Sen gick jag in på deras sida och skrev i att jag ville att dom skulle ringa upp mig men märkte efter fem minuter att jag angett fel nummer så då sket ju sig med det med, då jag tydligen dessutom är så jävla oteknisk att jag inte fattade hur jag skulle göra för att gå in och ändra detta. Sista utvägen var att starta en chatt där jag kunde ställa mina frågor och så fick det bli! 

Startade en liten chatt med en kille och förklarade hur det låg till och ni kan ju se här nedan hur han verkligen kände med mig, förstod mig och tog mitt problem på största allvar:

 
Haha, alltså va? Först blev jag faktiskt lite stött? Kändes typ som "förminskade" mitt problem och att han tog mig för nån fjortis (existerar ens det ordet längre förresten?) på femton år som inte hade något annat liv än min telefon. Snacka om att JAG som i flera år, tillsammans med min forna vapendragare Cajsa, varit master av att narra andra människor, fick smaka på min egen medicin. Fast sen tänkte jag att han kanske bara ville vara trevlig och försöka frångå den där stela och professionella konverstionen som dom säkert har annars hela dagarna. Så måste det varit.
 
Han gav mig iallafall ett tips och det fungerade. Telefonen behövde alltså inte skrotas eller skickas in på lagning, utan det räckte att nollställa den. Jahapp? Varför har ingen sagt något tidigare? Till exempel som min sambo som visst vetat om detta sinnessjukt enkla knep hela tiden? "Men vadå, hade du inte provat det innan du hörde av dig till dom? Det gör jag alltid när min krånglar och det funkar typ varje gång".....
 
Kameran funkar iallafall igen! Hallelujah! 

#1 - Seth Rydell

Han är värd en liten narrning. Vi ska TA HAN!