SISTA MARS

Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du välja att leva i då?
Det hade ju känts coolt att svara typ Wentworth eller OITNB, men jag vet ju själv att jag inte hade överlevt en enda dag. Hade garanterat blivit övertalad/manipulerad till att hjälpa till att smuggla knark för att sedan bryta ihop och antagligen gråta mig själv till döds. Greys Anatomy går också bort då jag är både sprut- och blodrädd. Jag tror jag hade valt Chicago fire. Hade ju med all säkerhet fixat yrket som brandman lika dåligt som ett dygn i fängelse, men jag kunde vara den som fick bli ihop med Kelly Severide.

Du får veta att jorden kommer gå under om tolv timmar. Vad gör du?
Önskar ju att jag hade kunnat svara att jag hade gjort massa "crazy things", typ som att råna en bank eller vad som helst. Men jag vet ju att jag hade fått ångest direkt och spenderat mina sista timmar i livet med att gråta. Och egentligen, vad fan hinner en göra på tolv timmar? Inte direkt så att en hinner med en go resa eller så.

Vad gör du om tio år?
Då är jag förmodligen, och förhoppningsvis, utbildad. Trivs med mitt jobb. Har ett fint hus tillsammans med Jesper. Har en hund. Kanske två. Har ett barn. Kanske två. Eller tre.

Vilken är din bästa danslåt?
Oj, den var lite svår.. på jobbet det senaste har vi dansat mycket till Groupie, Hello hi och Sting, då mellolåtarna är det som är mest poppis. Här hemma kör vi på lite blandat, men vi dansar faktiskt en hel del, Jeppe & jag.

Om du var skitbra på att sy, vad skulle du sy då?
Antagligen ingenting. Är en alldeles för bekväm människa för det.

Hur skulle du hantera om du vann typ 108 560 000 euro?
Garanterat jättebra.

Vilket är ditt bästa recept och varför?
Behöver ej några recepet pga. är tydligen förlovad med en kock. Sköter sällan matlagningen här hemma, med andra ord. 

Är du beroende av något?
SOL. SOCKER. COCA COLA. MIN IPHONE. BEKRÄFTELSE. KÄRLEK.

Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför?
Håkan Hellström, utan tvivel. För att det var näst intill det enda jag lyssnade på från det att jag var femton tills jag fyllde arton, typ. Finns så många låtar som en har minnen till och så när en tänker efter så var det verkligen "the time of my life"-tiden. En gjorde så jäkla mycket skoj hela tiden.

Vad gör dig riktigt förbannad?
Folk som ljuger kan reta upp mig ordentligt men också människor som har brist på empati. Folk som tror att det är ok att säga eller göra vad som helst utan att tänka på att det kan såra någon annan. En har alltid rätt att tycka saker men ibland kan en tycka lite för sig själv och inte säga det rakt ut.

Vilket humör är du på?
Idag är jag mest glad. Lite trött och lite stressad inombord också över flytten, men det känns ändå ok.

Vad köpte du när du drog ditt kort senast?
Tulpaner, två wienerbröd, två chokladbitar och två Nocco. 

Blunda och tryck slumpmässigt på en låt i någon av dina Spotify-listor. Vilken blev det?
Mapei - Don't wait.

Vad tycker du om din blogg?
Att den är riktigt jävla bra och borde ha fler läsare. Eller?

Tror du att du kommer få en komplimang idag, och isåfall för vad?
Fick en imorses då jag var på väg till badrummet för att sminka mig.
                                         ↓

Jesper: Emma!
Jag: Ja? *backar och kikar in genom sovrumsdörren*
Jesper: Najs äss. (Väljer att ej skriva det med rätt stavning då Jespers engelska uttal var allt annat än just rätt).
 

#1 - klara

sötis! kmr du hem över påsk? Reunion m mig Sandra caj jessica Frida på lördag! pussss

Svar: Flyttlasset från Solna går på fredag, så vi kommer antagligen ha fullt upp med flytten under hela påsk, som det känns just nu iallafall. Sinnessjukt trökigt! En reunion hade varit väldigt roligt! Jag lovar att höra av mig om det finns tid och energi kvar en stund på lördag kväll, haha. Stor puss!
Emma