LAST DAY OF JANUARY
 
↑ I torsdags var jag nere i Jönköping tillsammans med lillebrodern och fader vår. Hade gått upp kl. 05:15 för att öppna på jobbet så jag kan lova er att jag var dödligt trött den eftermiddagen och kvällen, vilket resulterade i en hel del skrattanfall. Den glädjen fick ju dock vara kortvarig eftersom att HV71 (mitt fabboritlag för er som inte har hängt med här på tightlikeatiger sedan start) spelade cirka sämst i hela världen och därför förlorade matchen.
 
Igår var jag och Jesper iväg på mina två kömpisars 25-årsfest. Väldigt, väldigt trevlig kväll! Hade ju varit kul om en hade tagit ett och annat kort men så långt tänkte jag tydligen inte går så ni får klara er utan. Kvällen avslutades på Falsketas största mötesplats, Lerran/Olearys, och när klockan närmade sig stängningsdags tog vi sällskap med grannarna hemåt och gick nattpromenad tillsammans med våra två odjur. 


(Jag tog åtminstone en selfie innan vi gick iväg igår kväll. Jädrar vettni, vad laddad jag var! Titta på mig bara. Sitter där i gamle EPA-trakorn med wunderbaumen dinglandes vid min sida, häller i mig alkohol och vrölar lite Eddie Meduza/Pipex. Snapchat har verkligen lyckats fånga allt som schlätta representerar i ett och samma filter, eller vad det nu kallas).
 
Denna söndag har varit lugn och fin. Jag mådde oförskämt bra imorses och drog därför med mig Lowe ut på en långpromenad. Sen hann vi knappt innanför dörren här hemma innan vi gick ut igen och mötte upp mamma, Inge och Eskil för en promenad uppe på berget. Lowe lyckades under dom trettio minuterna få syn på tre rådjur som han gärna ville sticka efter och dessutom S-L-Ä-P-A mig flera meter i snön då han ville fram till en annan hund. Alltså herregud, ni fattar inte hur sjukt stark han är. Jag har inte ett skit att sätta emot när han får för sig att dra iväg. Kanske i och för sig säger sig självt då det skiljer typ femton kilo på oss två :)) Nu blir det iallafall till att köpa en sele till tjocksmocken igen och se om det kanske kan funka lite bättre. Avslutade eftermiddagen med middag hemma hos moderfodret och Inge tillsammans med Jeppe, Musse, Mathilda, lillebror och hans tjej. Perfekt söndag, helt enkelt!
 
#1 - Emma

Sele ÄGER! Är så himla nöjd med den vi köpte :)

Svar: Ja, vi hade ju det på Lowe ett tag när han var liten. Tänker att det kanske blir lite enklare att hålla emot med en sele på, dom är ju tydligen mycket starkare uppe i halsen än i bålen.. Värt att testa iallafall!
Emma