HOME
 
Äntligen är dom nya möblerna på plats och äntligen känns det som att jag har ett riktigt hem igen. Är så jäkla nöjd med resultatet även om det kanske kan va svårt att förstå då ni får se en bild som är tagen i cirka världens sämsta ljus. Hade hela lägenheten full utav vänliga själar här i eftermiddags som hjälpte mig att skruva ihop allting och få sakerna på plats. Känns som att jag har tjötat mycket om sånt det senaste, men jag är så himla tacksam över att ha massa snällisar omkring mig. Lillmormorn hade givetvis med  sig tulpaner och påskris med fjädrar i som hon tyckte att jag skulle pynta rummet med. "Jag tog svarta och vita fjädrar, något med någon färg på vågar ingen köpa med sig hit", sa hon och det har hon ju himla rätt i. 
 
Både idag och igår har jag haft sån sinnessjuk huvudvärk en stund mitt på dagen. Har inte fattat vart den har kommit ifrån och jag har nästan (men bara nästan) velat lipa utav smärtan. Igår när jag kom hem från jobbet rafsade jag fram Alvedon helt hysteriskt och kastade i mig, men varken det eller att dricka cola hjälpte. La mig i sängen och efter en stund, när det fortfarande inte släppt, tog jag en snus. Vad som hände? Fem minuter senare tynade huvudvärken sakta men säkert bort. Idag var det exakt likadant. Jag som alltid har gått omkring och sagt att jag visst kan ta en snus då och då för jag skulle aldrig bli beroende iallafall. Dom senaste veckorna har det i och för sig kanske blivit lite mer än då och då, eventuellt varje dag när jag tänker efter. Känns riktigt värt, och framför allt förbannat smart, att vara snart tjugofem och bli beroende av nikotin NU, när en inte varit det tidigare i livet. Fy fan, haha. Det är ju så en kan gråta. 
 
Nu ska jag ordna lite saker inför morgondagens jobb och sen funderar jag faktiskt på att krypa ner i sängen och lyssna på ljudbok, som den lille pensionären en blivit på senare dar. Egentligen har jag sovmorgon imorgon då jag inte börjar jobba förrän klockan elva, men det finns ju en pälsbeklädd herre i huset som antagligen ska upp och ut i ottan, så det är väl lika bra att däcka i tid.