Inför advent och jul och det där
Vill ni veta världens värsta ställe? Drottninggatan i Stockholm en fredag eftermiddag, tre dagar efter löning och lite mindre än en månad innan jul. Alltså jesus christ. Jag hade först tänkt att få färdigt varenda liten julklapp men efter att ha varit inne i tre affärer gav jag liksom upp och satte mig, genomsvettig och irriterad, på tunnelbanan och åkte hem hit istället. 
 
Och på tal om jul så startade jag tidigare i veckan med lite julpynt. Eller ja, julpynt vet jag inte om man kan kalla det heller i och för sig, det är liksom bara en helt vanlig adventsljusstake som dom flesta andra också brukar ha hemma. En julstjärna har jag köpt och ställt fram också. Alltså inte en sån man ska ha i fönstret utan en sån där röd blomma. Först tyckte jag att den såg ganska så tantig ut men nu har jag vant mig. Den är helt ok! 
 
Jesper frågade igår om vi inte skulle ta och ställa fram våra nya adventssaker som vi ska ha i fönstren, varpå jag svarade att nej det ska vi inte för det är liksom inte bråttom då första advent inte är förrän på söndag och innan dess behöver man enligt mig inte ha några ljusstakar eller stjärnor som lyser. (Jag läste någonstans om att den som är född i kräftans stjärntecken kan ha nån tendens till att vara lite traditionsbunden. Det känns som att det eventuellt kan stämma en aning på mig). Jesper tjatade dock vidare med att nästan alla våra grannar faktiskt hade plockat fram sina saker och att dom kanske tror att vi är några tråkmånsar som inte har något pynt, varpå jag svarade att det är väl upp till dom om dom vill fira första advent i förskott men det ska vi iallafall inte göra hemma hos oss. 
 
Känner också nu att jag kanske framstår som en väldigt otrevlig, okänslig och iskall människa/sambo/fästmö, men det är inte så illa som det kanske verkar isåfall. Imorgon är det dags att pynta! Tjoho!