VAR HÄLSADE, SMÅ LÄSARE.
 
Jädrar, vad vi har carpat skiten ur denna söndag! Jag hade ställt klockan imorse, dels för att börja vänja mig vid att gå upp tidigt nu igen när sjukskrivningen lider mot sitt slut, men också för att kika på Lucia på teven. Jag och hemmets djur tände tredje ljuset tillsammans och hade det gött i varsin soffa innan vi gick ut på morgonpromenad. Nu är det kallt och frostigt här på schlätta igen, och tro't eller ej men jag tycker faktiskt att det är ganska skönt. Är ju verkligen inget fan av vintern och snö och sånt där men kan ändå hitta tre bra saker med skiten den här gången: 
 
1. Det blir liiiite lite lite ljusare ute.
2. En slipper torka sin hund cirka en miljon gånger per dag. Åtminstone känns det som att en gör't så ofta när en har en hund som fullkomligt hatar't - står still i noll mikrosekunder och biter i handduken så fort den kommer nära.
3. Julkänslan blir något bättre.
 
I förmiddags körde jag och mitt moderfoder igång ett litet julbak. Vet inte vad som var bäst - att knäcken blev sinnessjukt god eller att morsan fick fullständigt bryt på skiten och kallade den för "jävla kuk-knäck".. Det blir ytterst sällan vackert då vi två bakar men det blir iallafall gott och det är väl det viktigaste, visst?
 
På promenad Eskil & Lowe, mina absoluta favoritkillar i hela vida världen.