HEJ LILLFREDAG
Imorses, efter en natt med cirka noll sömn, ringde klockan vid kvart över sju och jag var så trött att jag trodde att ögonen blödde. Drog ju dessutom största nitlotten och fick gå ut med Lowe i ösregnet efter att jag gjort mig iordning. Kul jul osv. En är inte lika glad över att vara hundägare dagar som dessa... Åkte iallafall upp till jobbet en sväng senare på morgongen för att ha möte. Kom dit lite tidigare för att hinna träffa barnen en stund också och det kan nog vara det bästa jag gjort på länge. Fick så många kramar och leenden att jag nästan blev tåris. Och så massa fina ord och funderingar, givetvis.

Barn: Ska du vara här alltid nu?
Jag: Menar du om jag ska börja jobba idag igen?
Barn: Ja?
Jag: Nä, idag är jag bara här och hälsar på er lite och tittar vad ni gör. 
Barn: Jaha.. har du fortfarande lite feber så du är sjuk och behöver vara hemma?

Åh. Jädrar vad jag tycker om mitt jobb alltså! Det är långt ifrån kul att gå hemma på dagarna, men jag förstår ju också att detta är vad jag behöver för att må bra igen. Kände till en början att min sjukskrivning var ett stort misslyckande och jag klandrade mig själv för väldigt mycket, men jag har faktiskt släppt det där nu. Har verkligen känt att det har gjort nytta dom veckorna jag varit hemma hittills så jag ska försöka se positivt på't nu fram tills jag börjar jobba igen. Har tidigare haft lite panik över att veta att jag ska gå från att inte göra något till att börja jobba heltid direkt, men det blir ju trots allt en mjukstart då julledigheten infinner sig strax efter jag börjat igen. Jag tror att det blir bra!
 
För en liten stund sen kom jag & Lowe hem. Vi har varit hos min mamma och bakat lussekatter tillsammans. Skrattade åt hur sanslöst fula dom lyckades bli, men dom smakade gott iallafall och det är väl huvudsaken. 
 
Nu ligger jag nerbäddad i soffan med mitt täcke och tänkte äta choklad och lyssna på ljudbok medans jag väntar på att tvätten ska bli färdig. Kan ju hålla tummarna för att huset håller också men det känns inte som någon garanti i den här jävla blåsten. En aning otäckt, kan jag tycka. Världens storm ute ju!