MÅNDAGSLISTAN

1. Vem är din bästa vän?  
Jag har svårt för att kalla en enda person min bästa vän då jag har många som står mig väldigt nära och alla dessa har en egen liten speciell plats i lillhjärtat.

Min sambo som antagligen känner mig bättre än någon annan, förutom min mamma då kanske som egentligen vet allt om mig och som jag också ser som en utav mina bästa vänner.
 
Cajsa Mohlin - min vapendragare som jag skrev ett riktigt smörigt kärleksinlägg om för ett tag sen. En människa som jag också kan säga precis allting till och som alltid får mig att dö skrattdöden. 

Höggan - den vännen som funnits i mitt hjärta allra, allra längst och som givetvis knipit en plats som ingen annan någonsin kan ersätta. Arton år är en väldigt lång tid. Funderar på riktigt på om jag egentligen inte har spenderat mer tid ihop med den människan än vad jag gjort med min egna familj. Och trots att vi bor i olika länder nu och nästan aldrig ses och periodvis inte ens hörs av så kommer jag alltid se fröken Högqvist som en utav mina närmaste. En sann queen!

Ida Bjurelid - Också en människa som funnits i mitt liv väldigt länge. Vi har stundtals nästan suttit ihop för att vissa perioder bli osams om något totalt oviktigt och inte pratat alls men ändå alltid hittat tillbaka till varandra. Den här får mig ofta att vika mig dubbelt av skratt med sin ärlighet och icke-finkänslighet. Världens goaste!
 

2. Vad har du för skostorlek? 
39.

3. Brukar du skratta för dig själv? 
Nej, men däremot pratar jag mycket för mig själv. Kan till och med komma på mig själv att gå och mumla lite för mig själv när jag t.ex. handlar. Är det normalt eller behöver en söka hjälp för sånt?

4. Vilket är ditt favoritnummer? 
Åtta.

5. Vad var det senaste du åt? 
Köttbullar & makaroner.

6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då? 
Finns det någon färg som symboliserar egenskapen bäst/queen/köng? Kanske att en kan hitta svar på Google men jag orkar inte det just nu. Antagligen hade jag varit en svart krita.

7. Hur är vädret just nu? 
Grått, kallt och småregnigt - som gjort för att en ska vilja gräva ner sig själv.

8. Vem var den senaste personen du pratade med i telefon? 
Ni trogna läsare vet ju redan svaret då det varit samma svar på den här frågan sedan bloggen startades upp år 2007, men för er som är nya kan jag givetvis berätta att det var min mamma.

9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet?
Vilken trökig fråga. Så djup orkar jag inte vara idag.

10. Tv eller dator? 
Dator.

11. Favoritprogram på TV? 
Just nu är det helt klart Heja Sverige. Om ni inte har sett det så tycker jag att ni ska klicka er in på Tv4 play och kika. Ett program som får en att både skratta och gråta. Så himla fint!

12. Har du några syskon? 
En ganska fin lillebror.

13. Längd?  
173 stadiga.

14. Hårfärg? 

Ungefär såhär. Ganska blond med råttfärgad utväxt.
15. Ögonfärg? 
Bruhuhuuun, brun som baaaaajs *emoji som ser ut som noter*
 

16. Använder du kontaktlinser? 
No sir. Har utmärkt syn ändå!

17. Favorithögtid? 
Julen. Jag & mamma pratade om vår nya lägenhet för ett tag sen och det båda sa typ i kör: "OCH TÄNKT VAD FINT DET KOMMER BLI I ALLA STORA FÖNSTER TILL ADVENT!".

18. Favoritmånad? 
Maj, juni, juli, augusti. Och så december då så klart - endast tack vare advent, jul och allt mys på jobbet. Snön suger ju riktigt hårt.

19. Har du gråtit någon gång utan anledning? 
Det känns som att jag gråter utan anledning varje gång jag gråter, ungefär. Kan en lida utav överkänslighet deluxe så gör jag verkligen det. 

20. Vilken var den senaste filmen du såg? 
Johan Falk - Blodsdiamanter.

#1 - Cajsa

Äh du är la för fin, gamle Emmisen :* oslagbara tider i bagaget!