10 SAKER NI KANSKE INTE VISSTE
1. Att jag älskar sångerna från Frost har antagligen inte undgått någon som är aktiv besökare här inne, men sanningen är den att det typ är det enda jag gillar med just Frost? Tycker att filmen är helt ok också givetvis, men låt mig säga såhär då: jag har sett filmen kanske fem gånger och under förra året lyssnade jag på Frost-albumet 147 gånger...
 
2. Ju äldre jag blir, ju tydligare blir det för mig att jag är en perfektionist och det skrämmer mig. Jag hatar när saker står på fel plats, blir galen när det är stökigt här hemma, får panik när något inte går eller blir exakt som jag tänkt mig osv.
 
3. Har en onormalt stor förkärlek till att klämma finnar, pormaskar och annat äckligt på andra. Går givetvis inte fram till folk på stan och ba "jo men här har du en pormask jag kan klämma te lite på", utan jag utsätter ju människor som står mig nära, speciellt Jesper och min lillebror. I våras levde jag som i en dröm då pappa kom hem till mig en eftermiddag och ba "öh kan du titta vad jag har här på ryggen, det spänner som fan" och jag får se något en tidigare typ bara sett på youtube. Förstår att ni som är klökmage antagligen kräks av bara tanken nu, men jag NJÖT av det och hoppas typ att pappa ska få tillbaka en likadan någon gång. Eh jahopp, normalt...
 
4. Har någon slags sorts besatthet utav sköljmedel och det stegras liksom bara uppåt. För ett tag sen såg jag alltid till att ha iallafall två flaskor hemma. Nu mer ser det ut såhär:

 
5. Tycker fortfarande, även fast jag snart ska fylla tjugofem år, att det är hysteriskt roligt med kiss och bajs. Eller okej, BAJS är det som är kul. Älskar till exempel HanaPee's bajshistorier och kan på riktigt sitta och skratta högt för mig själv åt detta. Och här om dagen på jobbet så föreslog ett barn att vi skulle ha ett rimkort till samligen där det skulle stå "jag gillar majs, sa en liten bajs" och jag vet faktiskt inte om jag eller barnet skrattade mest. Delar ju dessutom denna sinnessjukt omogna humor med min närmsta vapendragare Cajsa så ni kan ju gissa vad större delen av våra sms-konversationer innehåller.
 
6. När jag var liten drömde jag om att skriva en bok. Sen hamnade en ju i tonåren och fick massa annat superviktigt för sig så det försvann liksom. Men för att vara ärlig så är det faktiskt en dröm som kommit tillbaka mer och mer den senaste tiden. Faktum är att jag planerar att gå en slags skrivarkurs på nätet och jag har faktiskt en idé till en bok nerskriven på datorn. Får väl se om jag får tummen ur att sätta igång...
 
7. Jag pratar bäbisspråk med Lowe cirka 99% av hans vakna tid och lär väl aldrig sluta med det heller. När vi är hemma själva, han och jag, pratar jag med honom konstant. "Kom nu, mammas lille gosse! Nu ska vi laga lite mat. Mmm, titta Lowe, mamma måste också äta nam-nam. Vi kan ta lite pasta, och lite grönsaker och lite sånt häääär och så ska vi ta ut stekpannan hääääär. Tut tut, akta dig lite, lille bäbisen" osv. Känns möjligtvis något onormalt.
 
8. Har lite samlarmani på bajspåsar. Köper gärna hem flera stycken rullar i olika färger men vet verkligen inte varför. Oklart om det egentligen blir roligare att plocka upp skiten efter djuret för att påsen är gul istället för svart?
 
9. Jag skulle aldrig någonsin klara av att t.ex. ha lakan och sängkläder av siden. Bara tanken på att dra mina fötter mot sånt tyg ger mig rysningar längs med hela ryggen. Riktigt vidrigt!
 
10. Att jag skulle köpa svindyr heminredning eller snordyra kläder känns mer eller mindre fullständigt osannolikt. Jag köper faktiskt ALLTID billiga grejer då jag resonerar som så att om en köper sånt som är billigt kan en köpa flera olika prylar/plagg. Mycket bättre om ni frågar mig.
 
#1 - Cajsa

Ingen normal människa skulle förstå sig på vårt sätt att kommunicera. Handlar det inte om resultatet från dagens toabesök så är det skitsnack om en mänsklig bajs.

Svar: Haha, bajs är bäst! Så äre bara.
Emma