2016-01-26
Den här dagen har haft full rulle sedan klockan 05:55 imorses, alltså tiden då jag klev upp och gjorde mig iordning för att gå till jobbet. Försöker gång på gång under tiden då jag är på jobbet påminna mig själv om att inte stressa, att det är ok att skjuta fram vissa saker, att det jag gör är alldeles tillräckligt. Men oj, vad svårt det är! Det är inte gjort i en handvädning att ändra på sig själv och egenskaper som en besuttit sedan dagen en föddes iprincip.
 
Efter jobbet gick jag och Jesper upp till stan en sväng. Fyndade en tisha och ett par byxor faktiskt, så jag får väl lov att känna mig nöjd. Sen stack vi iväg och storhandlade då vårt kylskåp ekat tomt dom senaste dagarna. Nu är det knökafullt och jädrar vad gött det känns alltså! Jesper lagade lax, potatis och sås (eventuellt min fabboritmat i hela världen) till kvällsmat och nu ligger vi i varsin soffa och päser. 
 
Nu väntar lite handboll innan det är dags att gå ut på sista svängen med vår lus. Halvkul i det här förbannade gråa och slaskiga vädret, men en har ju inte direkt något val. Bara att återgå till det vi sysslade mest med i höst: att torka hunden, som HATAR att bli torkad, efter varenda liten promenad. Tjoho..