HEJDÅ TVÅTUSENFEMTON

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut? Jag sa bland annat JA till att bli hundägare, vilket ett ganska långt tag var något som Jesper ville mycket mer än mig.

Genomdrev du någon stor förändring? Svår fråga. Jag har alltid varit en känslomässig person och jag har mått dåligt vissa perioder tidigare i mitt liv, men kanske att jag, efter den sista delen utav år 2015, fick upp ögonen ännu mer för vem jag faktiskt är och hur jag fungerar. Dessutom sa jag ju upp mig från jobbet i Vasastan där jag trivdes så himla bra för att flytta hemåt igen - också en ganska stor förändring.

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas? 12 juli - dagen vi hämtade hem världens finaste Lowe.

 

Vilka länder besökte du? Jag tog mig inte utanför svea rikes gränser en enda gång.

Bästa köpet? Känns lite dumt att kalla vår hund för ett köp egentligen, men han har så klart varit värd varenda krona. 

Gjorde någonting dig riktigt glad? Även om det var med skräckblandad förtjusning till en början så var flytten ifrån Stockholm hem hit till schlätta igen något väldigt bra för mig. Jag var liksom klar där uppe och kände ju ganska länge att jag höll på att dö av hemlängtan. Så ja, att bli "a cool cat in a small town" igen gjorde mig faktiskt glad. 

 Och så här snögg och pigg var jag dagen då vi satte oss i bilen och hela flyttlasset gick från Solna.

Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016? Mer tid tillsammans med Jesper. All tid, och då menar jag verkligen varenda liten sekund, har gått till att ta hand om djuret i familjen. 

Vad önskar du att du gjort mer? Lyssnat på min kropp och tagit bättre hand om min och Jespers relation.

Vad önskar du att du gjort mindre? Stressat upp mig och oroat mig för massa onödiga saker som jag i slutändan vet att jag inte kan kontrollera ändå. Kört skiten ur mig själv fullständigt endast för att behaga andra och för att framstå som duktig.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Ledsnare, tyvärr. Det känns lite som att jag kör på varannat år med det där - har jag ett superår måste jag tydligen ha ett skitår därefter. Men det känns ju positivt nu inför detta året isåfall!

Bästa bok du läste år 2015? Oj, jag läste ju hur mycket som helst under våren och sommaren.. och bara massa deckare, som vanligt. Får nog lov att utnämna Avdelning 73 och Askungar till några utav dom bättre.

 

Vad spenderade du mest pengar på? Med risk för att bli tjötig, men ni ska veta att Lowe har varit långt ifrån gratis. För det första kostande han, vad det kändes som iallafall, en hel jävla förmögenhet och sen har vi ju lagt pengar på massa annat till honom - halsband, koppel, mat, godis, leksaker, försäkring, veterinärbesök osv.

Vilken är din största insikt under 2015? Att en duger som en är och att det en gör är tillräckligt. Efter att jag blev sjukskriven har det gått upp för mig att jag inte är nån supermänniska som beräknas klara allting själv på snabbast möjliga tid. NO STRESS är mottot för år 2016.

Vad är du peppad för inför år 2016? Senast igår gick jag och funderade på detta och jag kände först att jag inte var peppad för ett nytt år över huvud taget för saker och ting blir aldrig som en tänkt sig ändå osv. Men sen ändrade jag mig ganska snabbt och jag tänker att jag inte ska sätta upp massa mål och ha mig, utan bara försöka må bra och faktiskt vara lite i nuet. Det som händer, det händer när det passar sig och händer det inte så kommer livet att vara bra ändå, typ.

#1 - Jenny

Jag började med en sak precis som du.
Tänka mer på mig och vad jag är värd..