2016 - 05 - 03
 
När ska den här kroppen sluta göra ont? Det känns som att jag har haft konstant träningsvärk i varenda liten del  i en månads tid nu och det hinner liksom aldrig gå över. Men jag borde inte klaga för jag är ju överlycklig över att se resultat och träningsvärken är ju lite som ett kvitto på att lillkroppen slitit. Igår visade vågen ännu ett kilo uppåt så nu är det bara två kvar tills målvikten är nådd. Så jäkla gött!
 
I övrigt så är jag den tröttaste människan på jorden just nu. Sanslöst vad energi det tar att stänga två dagar i rad på jobbet och givetvis ska jag stänga på fredag också. Bajsvecka, med andra ord. Får försöka trösta mig själv med att jag åtminstone är ledig på torsdag och att jag kommer att kunna starta helgen utan min förbannade utväxt som jag snart kräks på. Nu räcker det med slingor! Eder tiger vill bli hysteriskt blond igen.
 
Idag blir det inget gym. Bestämde mig för det alldeles precis. Sitter hemma hos mamma just nu och har precis klickat hem lite hudvårdsgrejer, bland annat ny brum utan sol. Har tydligen blivit beroende av det och vill gråta när jag tittar mig i spegeln nu efter fem dagar utan. Att vara blek kan vara bland det värsta jag vet. 
 
Nu ska jag dra hem till mitt tempel. Tänkte unna mig själv en jävilskt lång och varm dusch och sedan krypa ner under täcket och mosa i mig min tvåhundragrams marabou som legat och väntat sen igår. Det är viktigt det där, att unna sig. Ofta och mycket.